مطــــــب متخصصــــین
پوست، مو و زیبـــایی ســــوآن

NO. 1545

پکیـــــــج PRP Hair

پی آر پی مو سر

نوع: متخصص پوست و مو
مدت زمان 20 دقیقه
قیمت:

2,800,000 ریال ریال

توضیحات

شیوه درمانی پی آر پی مو سر برای جلوگیری از ریزش مو استفاده می‌شود. در این روش از خون فرد بیمار نمونه‌ای گرفته می‌شود که نیازمند پردازش بوده تا در نهایت پلاسمای غنی از پلاکت باقی بماند؛ سپس آن پلاسما را به پوست سر تزریق می‌کنند. PRP حاوی فاکتورهای رشد ضروری برای موها بوده که رشد طبیعی موها را تحریک می‌کند. حال به دلیل تنوع طبیعی که در کیفیت پلاسمای غنی از پلاکت خون هر فرد وجود دارد، نتایج بین افراد متفاوت خواهد بود؛ اما در حالت معمول بیماران برای دستیابی به نتایج مطلوب به تعداد جلسات متعددی نیاز دارند.

شیوه درمانی پی آر پی مو سر برای جلوگیری از ریزش مو استفاده می‌شود. در این روش از خون فرد بیمار نمونه‌ای گرفته می‌شود که نیازمند پردازش بوده تا در نهایت پلاسمای غنی از پلاکت باقی بماند؛ سپس آن پلاسما را به پوست سر تزریق می‌کنند. PRP حاوی فاکتورهای رشد ضروری برای موها بوده که رشد طبیعی موها را تحریک می‌کند. حال به دلیل تنوع طبیعی که در کیفیت پلاسمای غنی از پلاکت خون هر فرد وجود دارد، نتایج بین افراد متفاوت خواهد بود؛ اما در حالت معمول بیماران برای دستیابی به نتایج مطلوب به تعداد جلسات متعددی نیاز دارند.           
تزریق پی آر پی سرشار از پروتئین‌هایی به نام فاکتورهای رشد مو بوده که می‌تواند فولیکول‌های خفته مو را در صورت تزریق به پوست سر تحریک کند و موجب بازسازی موها شود. حال برای‌آنکه بتوان بهترین اثربخشی را شاهد بود باید از مرکزی معتبر و حرفه‌ای کمک گرفت که نه‌تنها پی آر پی مو را انجام بدهند؛ بلکه به ارائه مشاوره‌های مهم و حیاتی قبل و بعد از درمان نیز بپردازند. کلینیک سوآن با بهره‌گیری از بهترین کارمندان و پزشکان به ارائه خدماتی ارزنده در زمینه درمانی و زیبایی می‌پردازد که یکی از موفق‌ترین و بهترین خدمات آنها، انجام پی آر پی مو سر است.

مزایای پی آر پی مو سر

پی آر پی مو سر یکی از بهترین و مؤثرترین شیوه‌های درمانی غیرتهاجمی برای افزایش رشد موها بوده که در این بخش به معرفی برخی از مزایای مهم آن اشاره می‌‎کنیم:

  1. بهره‌مندی از مواد طبیعی: ازآنجایی‌که در درمان پی آر پی از خون خود بیمار استفاده می‌شود، به همین منظور روشی مطمئن و ایمن بوده و می‌تواند پروتئین، مواد مغذی و فاکتورهای رشد را به‌خوبی به بدن بازگرداند. پس می‎توان گفت این روش با مواد طبیعی انجام می‌شود و هیچ‌گونه واکنش‌های آلرژیک در بدن فرد ایجاد نخواهد کرد و راهی طبیعی برای ترویج بهبودی و بازسازی بدن آن هم بدون استفاده از مواد مصنوعی است.
  2. حداقل عوارض جانبی: درمان پی آر پی مو یک روش کم تهاجمی بوده و دارای حداقل خطر عفونت است. به همین دلیل عوارض پس از درمان کم بوده و اکثر بیماران فقط ناراحتی یا کبودی خفیفی را در محل تزریق تجربه می‎کنند.
  3. بدون نیاز به جراحی: پی آر پی یک روش ساده بوده که شامل هیچ نوع جراحی و برشی در ناحیه سر نمی‌شود.
  4. بدون نیاز به دوره نقاهت طولانی: دوره نقاهت پی آر پی مو بسیار کم بوده و پس از انجام آن می‌توان به فعالیت‌های معمول روزانه خود بازگشت.
  5. دارای نتایج طبیعی: این شیوه می‌تواند به‌خوبی فاکتورهای رشد مو را در سر تقویت کرده و منجر به رشد موها شود و نتایجی طبیعی را فراهم سازد.

معایب پی آر پی مو سر

درمان پی آر پی به‌طورکلی روشی بی‌خطر بوده و اکثر مردم یا با عوارض جانبی روبرو نمی‌شوند یا عوارض خیلی کم، خفیف و کوتاه‌مدتی را شاهد خواهند بود. حال از جمله معایبی که اکثر آنها به دلیل مراجعه‌نکردن به مرکزی معتبر و رعایت‌نکردن اصول ایمنی بهداشتی رخ می‌دهد شامل موارد زیر است:

  • احساس درد در محل تزریق: زمانی که تزریق به‌درستی در ناحیه صحیح انجام نشود، ممکن است تا چند روز اول فرد احساس درد داشته باشد که این درد با انجام ماساژ مناسب و اصولی در ناحیه آسیب‌دیده کاهش پیدا می‌کند.
  • ایجاد عفونت: اگر این روش درمانی با رعایت تمامی اقدامات احتیاطی و بهداشتی انجام نشود، فرد ممکن است دچار عفونت در ناحیه تزریق شود که البته با مراجعه به پزشک و مصرف داروهای مناسب می‌توان این مشکل را کاهش داد.
  • آسیب‌دیدن بافت‌های عصبی سر: این آسیب بسیار نادر بوده و تنها به دلیل مراجعه به پزشکی غیرمتخصص رخ می‎دهد.
  • احساس ناراحتی در پوست سر: پوست سر ممکن است پس از تزریق احساس درد، خارش یا حساسیت داشته باشد که این ناراحتی پس از چند روز فروکش می‌کند.

همان‌طور که ذکر شد پی آر پی ممکن است دارای عوارض جانبی باشد، اما با مراجعه به پزشکان حاذق و رعایت مراقبت‌های بهداشتی توصیه شده توسط پزشک می‌توان از بروز موارد اشاره شده به میزان بالایی جلوگیری کرد. هنگام مراجعه به کلینیکی پیشرفته همچون کلینیک سوآن که دارای آخرین تکنیک‌ها و امکانات مناسب برای انجام پی آر پی هستند می‌توان بروز این خطرات را کاهش داد و اثربخشی درمان را بالا برد.

موارد منع پی آر پی مو

اگر دارای یکی از شرایط زیر هستید، نباید برای درمان ریزش مو خود پی آر پی انجام بدهید:

  • داشتن بیماری‌های پوستی: دارابودن شرایط خاص و بیماری‌های پوستی همچون سرطان پوست سر آن هم درصورتی‌که درمان نشده باشید و این مشکل در بدنتان وجود داشته باشد.
  • تحت استروئید درمانی بودن: افرادی که دارای بیماری‌های پوستی همچون پورفیری که پوست سر را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد هستند یا با مشکلاتی همچون اختلالات خونی و ناهنجاری‌های پلاکتی روبرو بوده یا از داروهایی همچون وارفارین به دلیل ضدانعقاد بودن استفاده می‌کنند.
  • بارداری: درصورتی‌که باردار هستید از درمان پی آر پی خودداری کنید.
  • افراد دارای بیماری خودایمنی: ازآنجایی‌که ممکن است تزریقات باعث فعال‌شدن ایمنی بیش از حد در بدن شود می‌تواند منجر به تورم غدد لنفاوی، تب یا درد در مفاصل افرادی شود که دارای بیماری خودایمنی هستند.

دستورالعمل‌های مهم قبل و بعد از پی آر پی مو سر

برای داشتن بهترین اثربخشی برای موهای خود بهتر است تمامی مراحل زیر را به‌درستی دنبال کنید:

۷ روز قبل از درمان

  • مصرف داروهای رقیق‌کننده خون همچون ویتامین E، ویتامین A، سیر، کتان، روغن جگر ماهی و اسیدهای چرب ضروری و مولتی‌ویتامین‌ها را حداقل ۷ روز و ترجیحاً ۱۴ روز پیش از درمان قطع کنید. برعکس مصرف آهن و ویتامین D در طول این دوران برای بدن خوب است.
  • اگر از داروهای رقیق‌کننده خون مانند پلاویکس، کومادین و هپارین استفاده می‌کنید باید حتماً به پزشک خود اطلاع بدهید، زیرا احتمال دارد که مصرف این داروها را تا پیش از انجام پی آر پی قطع کنید.
  • از مصرف داروهایی همچون آسپرین، ادویل، موترین، ایبوپروفن، ناپروکسن، ولتارن و سایر داروهای ضدالتهابی خودداری کنید؛ زیرا التهاب باید در روش پی آر پی رخ بدهد و این داروها می‌تواند منجر به جلوگیری از این امر شود.
  • در صورت نیاز و با مشاوره پزشک می‌توانید از استامینوفن آن هم قبل از شروع درمان استفاده کنید.
  • از قرارگرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید یا گرما خودداری کنید.
  • امکان رنگ‌کردن مو ۱ هفته قبل از پی آر پی مو سر با مشورت پزشک امکان‌پذیر است.

۳ روز قبل از درمان

  • مصرف الکل را به حداقل برسانید یا به‌طورکلی از مصرف آن خودداری کنید.
  • در صورت امکان، پیش از عمل سیگار نکشید؛ زیرا این امر می‌تواند بر روی روند بهبودی شما تأثیر بگذارد.
  • احتمال اینکه پیش از پی آر پی، بتوانید از سایر درمان‌های ریزش مو همچون لیزردرمانی، ماینوکسیدیل یا قرص‌های مسدودکننده هورمون استفاده کنید وجود دارد؛ اما اگر از این امر مطمئن نیستید باید با پزشک خود مشورت کنید.
  • با مصرف مایعات امر خون‌گیری را آسان‌تر کنید. بدین صورت باید روز قبل از عمل، حداقل ۲ لیوان آب در هنگام صبح، ۲ لیوان در هنگام ناهار و ۲ لیوان در زمان شام مصرف کنید.

روز درمان

  • صبح روز درمان دوش بگیرید و از شامپوی معمولی موهای خود استفاده کرده و موهایتان را کاملاً بشویید.
  • از استفاده اسپری، ژل یا هر محصول حالت‌دهنده مو خودداری کنید.
  • در روز جلسه پی آر پی یک صبحانه یا ناهار معمولی مصرف کنید.
  • حداقل ۲ ساعت قبل از جلسه درمان ۵۰۰ میلی‌لیتر آب بنوشید تا عمل خون‌گیری راحت‌تر انجام شود.

بلافاصله پس از درمان

  • احتمال تجربه کبودی، قرمزی، خارش، تورم یا درد طبیعی بوده و ممکن است بین ۲ تا ۵ روز پس از درمان نیز ادامه داشته باشد.
  • اگر در محل خون‌گیری کبودی داشته باشید طبیعی خواهد بود.
  • ممکن است در حین فعال‌شدن سلول‌ها احساس سوزن‌سوزن‌شدن پوست داشته باشید.
  • در موارد بسیار نادر، ممکن است عفونت یا واکنش پوستی رخ بدهد که به‌راحتی با مصرف آنتی‌بیوتیک یا داروهای التهابی که توسط پزشک تجویز می‌شود، درمان خواهید شد.
  • از قراردادن یخ در ناحیه تزریق شده خودداری کنید؛ زیرا یخ می‌تواند به‌عنوان یک ضدالتهاب عمل کند. در صورت نیاز می‌توان با تجویز پزشک از کمپرس یخ یا سرد برای کاهش تورم استفاده کرد.
  • حداقل تا ۳ روز و ترجیحاً تا ۷ روز پس از عمل از مصرف آسپرین، ادویل، موترین، ایبوپروفن، ناپروکسن، ولتارن و سایر داروهای ضدالتهابی خودداری کنید.
  • حداقل تا ۲ روز پس از درمان از ورزش شدید و قرارگرفتن در معرض نور خورشید و گرما خودداری کنید.
  • در ۳ روز اول درمان با تجویز پزشک از شامپویی استفاده کنید که pH متعادلی داشته باشد.
  • حداقل تا ۶ ساعت پس از درمان از هیچ نوع محصولی برای حالت‌دهی موهای خود استفاده نکنید.
  • از رفتن به سونا، اتاق بخار و شنا به مدت ۲ روز پس از درمان خودداری کنید.
  • تا ۳ روز پس از درمان از مصرف الکل، کافئین و سیگار خودداری کنید. افرادی که سیگاری هستند به‌خوبی بهبود پیدا نمی‌کنند و بدتر مشکلاتشان عود می‌کند و اثربخشی در این افراد ممکن است بیشتر طول بکشد.
  • تا ۳ روز از مصرف ماینوکسیدیل خودداری کنید.
  • حداقل تا ۳ روز از رنگ‌کردن و صاف‌کردن موهای خود خودداری کنید.
  • در هفته اول پس از درمان آب بیشتری مصرف کنید.
  • حداقل یک هفته پس از درمان از مواد رقیق‌کننده خون همچون ویتامین E، ویتامین A، سیر، کتان، روغن کبد ماهی و اسیدهای چرب ضروری استفاده نکنید.

جمع‌بندی

درمان پی آر پی مو سر می‌تواند منجر به تحریک رشد مجدد مو و ضخیم‌شدن آنها در افراد مبتلا به ریزش موی ارثی شود و کاری کند که ریزش موها قطع شود. ازآنجایی‌که در این شیوه درمانی از خون فرد بیمار برای درمان استفاده می‌شود، یک شیوه درمانی ایمن و مؤثر بوده و می‌تواند اثربخشی بالایی را برای افراد فراهم آورد. البته در کنار تمامی مزیت‌های عنوان شده باید مرکزی را پیدا کنید که بتواند با بهره‌گیری از بهترین تجهیزات و مواد، به درمان صحیح و اصولی موها بپردازد. مطب متخصصین سوآن یکی از این مراکز درمانی و زیبایی بوده که واقع در تهران، بلوار اندرزگو، بعد از سانا سنتر، کوچه سالاری و بن‌بست سالاری است.         
این مطب با دارا بودن پزشکان متبحر و کارشناسانی دوره‌دیده و حرفه‌ای به ارائه انواع خدمات زیبایی و درمانی پوست و مو می‌پردازد. مطب سوآن از برترین دستگاه‌های لیزر و جدیدترین دستگاه‌ها برای ارائه خدماتی مانند تزریق فیلر، هیر فیلر، فیشال، تزریق بوتاکس و پی آر پی بهره می‌برد و دارای مشاوره رایگان است. آدرس پیج سوآن در اینستاگرام dr.swanclinic بوده که می‌توانید جهت مشاهده نمونه کارهای پزشکان آن را بررسی کنید. اگر هرگونه سؤالی در مورد خدمات زیبایی دارید می‌توانید با شماره‌گیری شماره‌تلفن‌های ۰۲۱۲۲۲۱۹۳۱۴ و ۰۲۱۲۲۲۱۹۳۱۵ یا شماره همراه ۰۹۱۲۰۳۰۴۲۳۳ سؤالات خود را از این مجموعه خوش‌نام بپرسید.

کد خدمت: 1545
پکیـــــــج PRP Hair

پی آر پی مو سر

مشــــــاوره با متخصص

برای دریافت نوبت خود و مشاوره رایگان با متخصصین سوآن با ما در تماس باشید.
دریافت نوبت

نمونه‌کار پی آر پی مو سر

هیچ داده‌ای یافت نشد
© 1403 تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت دُر درمان بیتا می‌باشد.